Pagina's

zondag 23 november 2008

Ontketende taal

Schrijf 5 minuten lang alsof je dronken bent. Dronken van inspiratie, dronken van het leven, en buiten zinnen door de prikkeling van al je zintuigen. Laat zo ontketende taal ontstaan, taal die spontaan geboren wordt en zich niet stoort aan zinsbouw of logica, maar enkel wil stromen, rollen, stuiteren, slingeren en het leven bezingen.

(je mag ook letterlijk dronken worden, maar dat is dan geheel buiten de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van ondergetekende docent ; ) )

1 opmerking:

Anoniem zei

Schjijven alsof ik djonken ben...
Slaapdjonken misschien.
Vandaag ga ik waajschijnlijk een heeeeeeel eind lopen met de euh... Oh ja, de hond
Eens zien of die gjote gele bol aan de hemel wil staan.
En als dat niet zo is, dan teken ik gewoon mijn eigen zon.

Euforisch, omdat mijn boek niet is gesloten.
En ik het beste in mij nog steeds kan zoeken, vinden en er uit halen wat er in zit.

Mooie mensen, ,mooie natuur, mooie verhalen, bijzondere gebeurtenissen, Onverwachtte ontmoetingen.

Oefenen, leren, en weten dat er nog zoveel te doen is.
Ervaren dat iedere dag een geschenk kan zijn.
Aan mijzelf, aan mijn lief, en aan mijn kinderen.
Brokjes geluk vinden, uitdelen en ontvangen.
Iedere dag opnieuw!
Buiten zinnen raken lukt me niet.
De zinnen blijven komen!

Zoals zo vaak uitnodigend... rijmend... warm... en vol vreugde!
Ik heb de Lééf-tijd.

Ik dans door mijn wereld
En denk mooie gedachten.
Fantaseer mijn fantasiën
En be-lééf....
Het onverwachtte.