Pagina's

zondag 23 november 2008

Onzinnen

Dit is een oefening in alles loslaten en je overgeven aan onzinnig schrijven. Hieronder zie je enkele beginzinnen die je kunt gebruiken als start voor een kort verhaal. Pak een willekeurige zin en verras jezelf:

> Een man wil dat een vliegtuig van hem houdt…
> Een tweeling van mannen leeft om de beurt
> Terwijl de vrouw haar hoed stond te braden…
> De lamp vouwde de jongen dubbel en stopte hem in een envelop….
> Een man en een vrouw ontdekken dat hun kinderen niet echt zijn…

(ontleend aan Natalie Goldberg die zich liet inspireren door Russel Edson)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een tweeling van mannen leeft om de beurt, omdat tegelijk leven er nu eenmaal niet in zit.

'Waar zit em dat niet in?', vraagt U mij?
'Hoe een domheid!'
'Ahhh, ik zie het al... U is blond!'
'Het zal van slimheid getuigen wanneer U, in het vervolg, vooraf kenbaar maakt dat U blond is'.
'Dat scheelt óns frustratie en dus ook worteltjesstamp!'
'U begrijpt.... waarschijnlijk niet, dat wij hier wel wat anders te doen hebben dan blonde vragen beantwoorden!'
'Mijn broer en ik hebben het erg druk met gewichtige zaken'.
'Mijn broer weegt honderdentwintig kilogram, en ik honderdentweeëntwintig, schoon aan de haak, wat erg pijnlijk is'
'Gelukkig leven wij niet tegelijkertijd, want anders zouden wij eten tot we ons een ons wegen.'
'En U begrijpt....waarschijnlijk niet, dat dát wel wat veel van het erg goede is'.
'Maar ehh, hoe was Uw naam ook alweer?'

Anoniem zei

Terwijl de vrouw haar hoed stond te braden, stond de hond op om zich mooi te maken. Alle mieren kwamen ook eens vieren. Van voor naar achter en terug. Allemaal gingen ze lampenkappen.En dat was lekker.