Pagina's

zondag 9 november 2008

Verzegden

Veel uitdrukkingen zijn inmiddels ook zo ingesleten dat we vaak geen idee meer hebben wat de eigenlijke betekenis ook al weer was. Je kent de uitdrukking, maar als je de tekst letterlijk neemt is eigenlijk maar zeer de vraag wat er gezegd wordt. Verzin zelf een nieuwe betekenis van de volgende uitdrukkingen:

> Wat voer jij in je schild?
> Daar is geen land mee te bezeilen
> Daar kan ik geen touw aan vastknopen
> Daar heeft hij geen kaas van gegeten
> Dat slaat als een tang op een varken
> Je moet geen oude koeien uit de sloot halen

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Heb je nu alweer schildpaddesoep gekookt?

Met deze boot kun je beter het water op.

Laat dit maar rustig afdrijven.

De kaas was op.

Tegenwoordig gebruiken we speciale tangen om onze varkens te doden.

Jonge koeien zijn de moeite van het dreggen waard.

Jeanet zei

Wat voor jas heb je nu weer aan?

Die wil zijn eigen ik ontdekken.

Snap jij het, snap ik het.

Belegloos brood.

Dierenmishandeling, foei.

Het verleden vergeten.

Anoniem zei

Waar ben jij in je eentje in het geniep mee bezig?

Met die kun je echt geen enkele kant op.

Daar snap ik nou helemaal niets van.

Hij heeft andere kwaliteiten.

Dat heeft er nou helemaal niets mee te maken; belachelijk.

Kom niet steeds met die achterhaalde voorbeelden die er voor mij niet meer toe doen.